tirsdag 15. januar 2013

Kollisjon i Sverige

Kjedekollison i Sverige

De sier at årsaken til ulykken er glatt før og dårlig sikt, etter min mening så er det kun en medvirkende årsak, for høy fart og kort avstand til bilen foran trur jeg er den direkte årsaken. Ser det hver dag på motorveien, biler som har 1 sekund avstand eller mindre. Skal så lite til før det blir en kjempesmell i Norge også.
Når jeg kjører så forsøker jeg alltid å holde god nok avstand til forankjørende, men så kommer det titt og ofte noen å sniker seg inn foran meg og "stjeler" avstanden, da er vi plutselig 3 biler med altfor kort avstand, skjer det noe da med den første bilen at den må nødbremse eller noe så blir det en kjempesmell.

Mine tanker går til de omkomnes etterlatte i Sverige.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar