mandag 14. januar 2013

Glatt og kaldt

Idag var det -16 når jeg dro på jobb, kom til en isklump av en bil (personbilen) Var litt usikker på om den ville starte men den starta med en gang. Hadde mer problem med å starte lastebilen, den var nesten fri for strøm. Men jeg kom meg ned til sjursøya og lastet opp bilen, men så klart ikke problemfritt, var en etanol lekkasje på racken så jeg ble stående i 1.5 timer før jeg fikk last, mot normalt 20 min.
Turen gikk til Askim/Rakkestad, delelass. Kom til Askim og oppdaget at overfyllingsvernet på bilen funker ikke, fikk tillatelse til å fylle det som var bestilt uten overfyllingsvern. Så ble jeg omdirigert til Høvik for der var det nesten tomt for drivstoff, der var det kø til pumpene så klart. Etter Høvik måtte jeg på verkstedet i Lier, Lier lastbil service for å fikse overfyllingsvernet. Så bar det inn til Oslo for å laste til Drammen, der var det tomt for diesel.
Småglatt på veiene var det også idag og det blir sikkert glattere i morn for det har lovt mer snø.

På vei til Drammen, lett snødrev og litt glatt.
Hundene synes også det er kaldt :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar